Последна актуализация: 27.09.2023 г.
I. Общи разпоредби
Чл. 1 Hacтoящитe oбщи ycлoвия ca пpeднaзнaчeни зa peгyлиpaнe нa oтнoшeниятa мeждy “Суайп БГ” OOД, с ЕИК 206642985 нapичaнo пo-дoлy зa ĸpaтĸocт ДOCTABЧИK, и ĸлиeнтитe, нapичaни пo-дoлy ΠOТРЕБИТЕЛИ, нa плaтфopмaтa зa eлeĸтpoннa тъpгoвия „Swipe.bg”, нapичaн пo-дoлy Суайп БГ.
Чл. 2 Нашите данни
1. Haимeнoвaниe нa Дocтaвчиĸa: “Суайп БГ” ООД
2. Адрес за контакт: гр. София,бул. Сливница 65, ТК Илинден, ет. 1, маг. 10
3. Дaнни зa ĸopecпoндeнция: [email protected]
4. Bпиcвaнe в пyблични peгиcтpи: EИK 206642985
Чл. 3 При тълкуване и прилагане на настоящите Общи условия използваните по-долу термини и изрази ще имат следното значение:
Суайп БГ - Юридическото лице, което е собственик и управлява платформата www.swipe.bg;
Продукт - Стоки от електронен тип, които могат да бъдат пуснати за покупка или продажба на Сайта
Спецификации - Технически, експлоатационни и естетически характеристики на Продуктите
Сайт/Платформа - Интернет домейн www.swipe.bg, както и всички негови поддомейни и свързаните с тях домейни
Клиент - Физическо лице над 18-годишна възраст или юридическо лице, което посещава платформата, за да използва наличните услуги;
Купувач - Физическо лице над 18-годишна възраст или юридическо лице, което лично или чрез свой представител закупува един или повече продукти, предлагани в платформата;
Продавач - Физическо лице над 18-годишна възраст или юридическо лице, което лично или чрез свой представител осъществява продажба на даден продукт в платформата;
Продажба - Процесът, чрез който едно лице закупува определен продукт от платформата на Суайп БГ или продава собствен продукт чрез платформата на Суайп Бг;
Прогнозна ценова оферта - Първоначалната ценова оферта към Продавача, изчислена автоматично след предоставяне на информация за продукта и попълване на въпросник;
Крайна ценова оферта - Ценовата оферта, която продавачът получава след получаване и инспекция на продукта, който иска да продаде;
Изкупна цена - сумата, която Продавача ще получи в резултат от продажбата на неговия продукт;
Комисионна - сумата, която Суайп получава за предоставените услуги;
Партньор- Физическите и юридическите лица, с които Суайп е сключил договори или други видове споразумения за доставка на определени стоки или услуги;
Цена като нов от магазина- цената на определено устройство от същата марка, модел и технически характеристики, което е ново и неразопаковано и което се предлага в определени онлайн магазини в България.
Последно известна цена- цената на определено устройство от същата марка, модел и технически характеристики, което е ново и неразопаковано и което вече не се предлага в съотвения електронен магазин. Показана е цената, на която за последно се е продавала в съответния магазин.
Нормална продажба без наложен платеж- процес, при който клиент, желаещ да продаде мобилния си телефон на Swipe.bg, изпраща устройството си за инспекция и се съгласява при закупуване на телефона от страна на Swipe.bg, сумата да му бъде изплатена по банков път или друга от предлаганите към момента платежни опции.
Бърза продажба с наложен платеж- процес, при който клиент, желаещ да продаде мобилния си телефон на Swipe.bg, изпраща устройството си за инспекция с наложен платеж до офис на куриерска компания.
Покупка на изплащане- процес, при който клиент закупува продукт от платформата на Swipe.bg, използвайки предоставените опции за отложено или разсрочено плащане, които се предлагат от лицензирани партньори на Swipe.bg
II. Характеристики и използване на платформата
Чл. 3 Swipe.bg е платформа за електронна търговия, достъпна на следния интернет адрес www.swipe.bg, чрез която се предоставя възможност на физически лица да продадат своя мобилен телефон втора употреба („Продавачи“) или да закупят такъв („Купувачи“).
В платформата можете да закупите аксесоари за мобилни телефони и други електронни устройства, предоставени от нас или нашите партньори.
Чл. 4 Ползвателите на платформата имат възможност да:
1. Да преглеждат стоките, техните характеристики, цени и условия за доставка;
2. Дa cĸлючвaт сделки зa пoĸyпĸа или пpoдaжбa и дocтaвĸa нa cтoĸитe, пpeдлaгaни oт Дocтaвчиĸa чpeз плaтфopмaтa Swipe.bg;
3. Да извършват и получават плащания във вpъзĸa cъc cĸлючeнитe сделки c Дocтaвчиĸa, cъглacнo пoддъpжaнитe oт плaтфopмaтa swipe.bg cpeдcтвa зa paзплaщaнe.
4. Дa пoлyчaвaт инфopмaция зa нoви cтoĸи, пpeдлaгaни в плaтфopмaтa www.swipe.bg;
5. Дa бъдaт yвeдoмявaни зa пpaвaтa, пpoизтичaщи oт зaĸoнa, пpeдимнo чpeз интepфeйca нa плaтфopмaтa Swipe.bg в Интepнeт;
6. Дa yпpaжнявaт пpaвoтo cи нa oтĸaз, ĸoгaтo e пpилoжимo, пo Зaĸoнa зa зaщитa нa пoтpeбитeлитe.
7. В определен етап от развитието на платформата дa извъpшaт peгиcтpaция и cъздaвaнe нa пpoфил зa пpeглeждaнe нa eлeĸтpoнния мaгaзин нa Дocтaвчиĸa в плaтфopмaтa Swipe.bg и изпoлзвaнe нa дoпълнитeлнитe ycлyги зa пpeдocтaвянe нa инфopмaция;
Чл. 4.1 Потребителите нямат право да използват платформата на Swipe.bg:
а) по всякакъв начин, който нарушава местните, националните или други закони или разпоредби;
б) за всякакви цели, включително търговски, които са недопустими от настоящите Общи условия;
в) по всякакъв начин, който нарушава правата на физически или юридически лица, включително техните авторски права, търговска марка, право на интелектуална собственост или други частни или договорни права;
г) да разпространяват реклами/публикации или да комуникират материали с невярно или подвеждащо съдържание;
д) по какъвто и да е начин да тормозят и заплашват друг потребител или посетител на платформата или да го въвежда в заблуда;
е) по какъвто и да е начин да насърчават расизъм, насилие, омраза, физически или морални обиди от всякакъв вид;
ж) да публикуват снимки или изображения на друго лице без негово разрешение;
з) за насърчаване на незаконни дейности или такива, които биха довели до нараняване или посегателство върху друг човек;
и) за достъп, манипулиране, причиняване на щети или използване на части от платформата, които не са предназначени за публично ползване, на компютърни системи, сървъри или оборудване на Swipe.bg;
й) за достъп или опит за достъп до данни на други потребители на платформата или за достъп и пробив в някоя от мерките за сигурност, свързани с предоставяните услуги или за проучване и тестване уязвимостта на система или мрежа за сигурност;
к) за въвеждане на злонамерен софтуер, вирус или друг злонамерен софтуер (червей), който да повреди или да пречи на функционирането на платформата;
л) да пречат или прекъсват достъпа на всеки потребител, хост или мрежа чрез изпращане на вирус, претоварване, спам, писане на скриптове и др.
м) да копират, променят или разпространяват съдържанието на други потребители без тяхното съгласие;
н) да искат или предоставят незаконни услуги.
4.2 Всеки потребител трябва да пази потребителското си име и парола в безопасност, и ще бъде отговорен в случай на тяхното измамно използване от трета страна.
4. Суайп Бг няма да носи отговорност за щети, причинени от технически неизправности на Платформата (напр. невъзможност за достъп до платформата).
Чл. 5. При cĸлючвaнe нa сделки зa пoĸyпĸa или пpoдaжбa нa cтoĸи, с пoпълвaнe нa дaннитe cи и нaтиcĸaнe нa бyтoнитe зa cъглacиe c нacтoящитe oбщи ycлoвия, Πoтребителят дeĸлapиpa, чe e зaпoзнaт c тях, cъглaceн e c тяxнoтo cъдъpжaниe и ce зaдължaвa бeзycлoвнo дa ги cпaзвa.
Чл. 6 Достъпът до Платформата за извършване на Поръчка е разрешен на всеки потенциален Клиент, който действа със законна цел и възнамерява да извърши покупка или на продажба на един или повече продукти, в съответствие с тези условия.
Чл. 7 Клиент е всяко юридическо или физическо лице, което е поне на 18 години.
Ако сте упълномощили непълнолетен да използва Сайта, вие носите отговорност за неговото поведение при използване на сайта.
Чл. 8 Злоупотребата с Платформата е строго забранена. Всяко използване на Платформата по начин, който противоречи на добрата търговска практика, приложимото право или добрия морал и който би могъл да навреди на нас или на нашите клиенти и партньори е забранен.
Чл. 9 Суайп Бг има право по свое усмотрение да изтрие част от услугите, които предлага или да ограничи достъпа до тях, за всички или определени потребители.
Чл. 10 Суайп Бг има право по своя преценка да изтрие и/или закрие информацията на определен потребител и без право на преразглеждане.
Чл. 11 Суайп Бг има право да извършва всякакви санкции, свързани с услугите, които предоставя, ако е получил уведомление за нарушение в сайта от упълномощените органи на българското законодателство или в случаите, когато потребител наруши Общите условия за ползване на сайта.
Чл. 12 Суайп Бг ще санкционира всеки потребител и ще уведомява органите на реда за нарушаване на нормите на обществения морал и българското законодателство, включително публикуването на порнографски материали и снимки, обиди, нежелана реклама, нарушаване на авторското право и сродните му права, нарушаване на свободата и правата на личността, дискриминация, застрашаване на живота или здравето на потребителите.
Чл. 13 Информацията, използвана за описание на Продуктите (включително, но не само, неподвижни изображения или динамичен, описателен текст, графични или видео презентации) има изключително ролята на представяне и информиране и не налага никакви задължения от наша страна. Ще положим всички разумни усилия да гарантираме точността на представената информация за продуктите, техните цени и спецификации.
Чл. 14 Ако по някаква причина цените или други подробности, свързани със спецификациите на продукта, са представени неправилно на Платформата и вече сте направили поръчка, ние ще ви информираме възможно най-бързо по имейл или по друг начин за допуснатата грешка.
Чл. 15 Известието, получено по имейл от нас след извършване на Поръчка в платформата има уведомителна роля и не представлява приемане на Поръчката от страна на Суайп Бг. Поръчката се счита за приета от нас в момента, в който получите известие за доставка (чрез телефонно обаждане, SMS и/или имейл).
Чл. 16 При основателни причини (включително, но не само, изчерпана наличност на някои продукти), Суайп Бг си запазва правото да промени вида или количеството на Продуктите в Поръчката. При възникване на такава ситуация незабавно ще бъдете уведомени за промяната и ще можете да приемете или отхвърлите поръчката. Ако отхвърлите поръчката, тя се счита за анулирана и в случай на изплатени от вас суми, те ще ви бъдат възстановени.
Чл. 17 Поръчката се счита за приета, а договорът между платформата и клиента за сключен в момента, в който получите известие за доставка (чрез телефонно обаждане, SMS и/или имейл).
Чл. 18 При възникване на въпроси, проблеми или допуснати грешки при въвеждане на данни при поръчката, можете да се свържете с нас на имейл адрес c[email protected] или чрез другите ни канали за комуникация.
Моля, обърнете внимание, че този документ е част от настоящите общи условия (заедно с всички други документи, на които се позоваваме, както и всички други последващи споразумения между нас и вас относно Поръчката, независимо дали е направена писмено или на електронен носител).
IV Продажба на продукти
Чл. 19 При наличие на мобилен телефон, който искате да продадете използвайки платформата www.swipe.bg, ще трябва да преминете през процес на оценка и проверка на този продукт.
Чл. 19.1 Допустимост на продукта. Използвани критерии.
Като първа стъпка ще трябва да попълните виртуален въпросник, избирайки от определени технически характеристики на продукта, както е посочено от нас. Суайп Бг си запазва правото да промени тези критерии по всяко време, както сметне за подходящо. Информацията, която ни предоставяте при попълване на въпросника, е субективна и не създава договорно задължение за нас да закупим вашия продукт с тези спецификации.
Второ, след попълване на въпросника клиентът ще предостави определени лични данни, чието събиране е необходимо за подготовка на оферта, товарителница към куриер, изплащане на сума при покупка на телефона му и други етапи от процеса на комуникация с него. Необходимите данни са:
- име и фамилия;
- ЕГН
- имейл адрес;
- телефонен номер;
- адресът, от който искате куриерът да вземе продукта;
- Данни, необходими за прехвърляне на парите ви, ако продажбата е успешно завършена, като например IBAN сметка, титуляр на банкова сметка, пощенски код и др.
Преди да изпратите попълнения въпросник, трябва да приемете Общите условия. С тяхното приемане вие декларирате, че сте:
- Запознат с тях, съгласен сте с тяхното съдържание и се задължавате да ги спазвате безусловно;
- Запознат с Наръчника на продавача и ще спазвате неговите изисквания;
- Съгласен сте да получавате директна комуникация от нас по имейл и телефон.
Чл. 19.1.1 Суайп Бг си запазва правото на база на предоставената информация от въпросника и при собствена преценка да не изпраща оферта за конкретни мобилни телефони.
Чл. 19.2 Суайп Бг използва няколко критерия, за да определи външното естетическото състояние на продукта, който искате да пуснете за продажба в платформата:
Състояние на продукта
Като нов
Екран: Като нов е или почти перфектен. Може да има незабележима следа от износване.
Задна страна на телефона: Като нов е или почти перфектен. Може да има незабележима следа от износване.
Рамка (отстрани): Като нова или почти перфектна. Може да има незабележима следа от износване.
Отлично
Екран: Има някои (много фини драскотини, почти незабележими дори от близко разстояние.
Задна част на телефона: Има някои много фини драскотини, видими само от много близко разстояние.
Рамка (отстрани): Има някои много фини драскотини в максимум 2 ъгъла или фини драскотини в порта за зареждане.
Много добро
Екран: Може да има няколко повърхностни драскотини или максимум 2-3 дълбоки драскотини. Следи от нормално износване.
Задна част на телефона: Може да има няколко повърхностни драскотини, малки обезцветявания или максимум 2-3 лесно видими драскотини. Следи от нормално износване.
Рамка (отстрани): Може да има няколко повърхностни драскотини, малки обезцветявания или максимум 4 лесно видими драскотини. Следи от нормално износване.
Добро
Екран: Има видими драскотини по повърхността или няколко дълги и по -дълбоки драскотини.
Задна част на телефона: Има множество видими драскотини, точки, избледняващи следи или няколко дълги, дълбоки драскотини.
Рамка (отстрани): Има множество видими драскотини, точки, следи от обезцветяване или няколко дълбоки драскотини.
Чл. 19.3 Прогнозна ценова оферта. След като попълните електронния въпросник, описан в чл. 19.1, автоматично ще получите две ценови оферти- Бърза продажба с наложен платеж или Нормална продажба с инспекция до 48 часа. Тези прогнозни ценови оферти включват комисионната, която Суайп Бг получава за услугите по извършване на продажбата. С приемането на една от двете оферти вие приемате Общите условия на Суайп Бг и по този начин декларирате, че сте:
- Запознат с тях, съгласен сте с тяхното съдържание и се задължавате да ги спазвате безусловно;
- Запознат с Наръчника на продавача и ще спазвате неговите изисквания;
- Съгласен сте да получавате директна комуникация от нас по имейл и телефон.
Прогнозната ценова оферта не поражда договорно задължение нито за нас, нито за вас и може да бъде коригирана на по-късен етап, след техническата проверка на телефона, направена от нашия екип. Прогнозната ценова оферта е със срок на валидност от 3 календарни дни.
Чл. 19.4 Видове продажба. Суайп БГ предлага два вида продажба, от които да избирате при продажба на вашия мобилен телефон:
- Бърза продажба с наложен платеж. При тази опция телефонът се изпраща към нас с наложен платеж, равен на стойността на ценовата оферта, която сте получили след попълване на нашия въпросник. След като проверим телефона ви, ще се свържем с вас по един от комуникационите ни канали и ще ви уведомим за резултатите от проверката. При закупвуане на телефона от наша страна, ще получите парите си в офиса на куриерската фирма, от която сте го изпратили към нас. Ако установим, че реалното състояни на телефона се разминава от описаното от вас и/или има сериозни повреди на хардуер/софтуер/външен вид, запазваме си правото да отправим нова оферта или да го върнем обратно към вас.
- При продажба на телефон с наложен платеж той задължително трябва да бъде изпратен с оригиналната му кутия и с оригинал или копие на документ за произход на телефона- касова бележка/фактура/договор за покупка от мобилен оператор или търговец, от който сте го закупил. При липса на едно или две от тези неща, няма да можем да закупим телефона ви с наложен платеж и си запазваме правото да върнем телефона ви обратно към вас.
- Нормална продажба с инспекция до 48 часа. Ако изберете този начин на продажба, трябва да изпратите телефона си до нас без наложен платеж. До 48 часа след получаването му, нашите експерти ще извършат проверка на телефона и след това ще се свържем с вас, за да ви уведомим за резултатите от нея. При получаване на телефона ви в събота, ще се свържем с вас в първия работен ден.
Ако телефонът е в описаното от вас състояние, потвърждаваме офертата и сумата се изплаща директно в банковата ви сметка, посредством пощенски паричен превод през Еконт, от офис на EasyPay или друг от наличните към момента платежни методи. Ако телефонът е в състояние различно от описаното, ще предложим нова оферта, съобразена с актуалното му състояние. И в двата случая можем да върнем телефона ви обратно към вас, ако пожелаете това.
Чл. 19.5 Процесът по проверка на продукта. След като получите и приемете прогнозната ценова оферта и изберете начин на продажба, ще получите имейл с товарителница за изпращане и допълнителни указания как да подготвите телефона си за изпращане. Трябва да ни изпратите продукта за проверка, използвайки куриер съгласно механизма описан в раздела „Често задавани въпроси“ и в “Наръчник на продавача".
Чл. 19.6 Изпращане на продукта за проверка. Ако решите да продадете продукта си чрез Суайп, ще трябва да го изпратите до нашия екип, за да можем да извършим техническа проверка. Изпращането се извършва чрез куриерска фирма и в повечето случаи е за сметка на Суайп Бг. По-конкретно:
- Изпращането на телефона от посочен от вас куриерски офис или личен адрес до Суайп БГ е безплатно за вас. Евентуално връщане на телефона към вас, ако не бъде закупен от Суайп БГ или пожелаете да го получите обратно, също е безплатно за вас.
- Ако изпратите към нас мобилно устройство, което не е с премахнат акаунт, тогава телефонът ви ще трябва да бъде върнат. В такъв случай, куриерската такса за връщане е за сметка на клиента.
- Ако изпратите мобилно устройство, което е различна марка и/или модел от заявеното в предварително попълнения виртуален въпросник, Суайп Бг си запазва правото да върне телефона обратно към клиента за негова сметка.
Чл. 19.7 Лични данни, налични в Продукта. Моля, когато изпращате продукта за проверка, изтрийте всички лични данни, които съществуват в него. Трябва задължително да премахнете акаунта си, да възстановите телефона към фабричните му настройки, да премахнете СИМ картата, да проверите за дисплея за мъртви и/или прегорели пиксели, както и за петна на камерите. Подробна информация как да направите това e предоставена в Наръчник на продавача. Ако въпреки това не можете сами да се справите, когато е възможно, моля да свържете се с лице, което може да ви съдейства или на което ние можем да обясним стъпките, които трябва да следва, за да направи това. Ние не поемаме отговорност за данните, които съществуват в устройството и искаме да Ви информираме, че липсата на пълно изтриване на данни може да удължи процесът на закупуването му от Суайп БГ (защото ще трябва да върнем устройството към вас за изтриване на информация за ваша сметка и едва след това ще можем да преминем към действителната техническа проверка ).
Моля, обърнете внимание, че изпращането на заключен телефон с акаунт в Google / iCloud ще доведе до забавяне на процеса на проверка и продажба и Суайп БГ няма да да носи отговорност за това.
Моля, прочетете инструкциите за премахване на акаунт / парола в Ръководството на продавача или се свържете с нашия екип за насоки.
Аксесоари за телефон. Моля, не ни изпращайте аксесоарите, които имате, защото те ще бъдат унищожени или рециклирани и няма да можем да ви ги върнем. Под аксесоари имаме предвид: зарядни устройства, кабели, слушалки, калъфи, защитни фолиа и др. Те не водят до увеличаване на продажната цена и ще бъдат изпратени за рециклиране, така че по - добре ги задръжте. Клиентът изрично се съгласява, че ще изпрати Продукта „такъв, какъвто е“, без аксесоари и др. и изрично се съгласява, че Суайп Бг няма задължение да ги върне, ако Продуктът бъде върнат към него. В такъв случай, вашият продукт ще бъдат върнат без никакви други аксесоари, дори ако сте ни ги изпратили. По този начин вие приемате и се съгласявате, че Суайп Бг няма да носи отговорност за каквито и да било загуби или щети, пряко или косвено причинени от унищожаване или рециклиране на аксесоари и че по никакъв начин няма да изисквате Суайп Бг да възстанови паричната им себестойност.
Чл. 19.8 Проверка на продукта. За да предложим най-доброто изживяване на нашите потребители и по този начин да повишим доверието в предлаганите услуги, ние или нашите партньори ще извършим проверка на устройството и ще оценим неговото състояние от техническа и естетическа гледна точка. Ориентировъчните критерии, които ще бъдат взети предвид за проверка, можете да намерите в секцията на Продавача. Запазваме си правото да променяме тези критерии по всяко време, за което ще Ви информираме своевременно.
Чл. 19.9 Дефекти на продуктите. Понякога може да не осъзнавате, че телефонът ви има дефект. Не бихме искали да ви дадем по-малко пари, отколкото е стойността на телефона ви. Поради това при подобна ситуация ще ви информираме за откритите дефекти, за паричната стойност на ремонта и ще ви попитаме дали искате да оставите телефона за продажба, да го поправим (и да извадим разходите за ремонт от крайната сума) или да ви го върнем обратно.
Чл. 19.9.1 Разглобяване на телефона. В някои случаи ще се наложи да разглобим телефона ви, за да проверим дали е имал контакт с течности и дали са на лице окислени части или други технически неизправности. Вашият телефон ще бъде сглобен отново в първоначалното му състояние без подмяна на компоненти.
Чл. 19.10 Информиране на компетентните органи. Моля, обърнете внимание, че нашата процедура за проверка включва и проверка на IMEI на телефона или друг уникален идентификатор, който ни позволява да установим дали телефонът е откраднат, изгубен или блокиран. Ако установим, че телефонът е включен в черен списък, ние си запазваме правото: (а) да изискаме възстановяване от вас на пълната сума, заплатена от Суайп Бг към вас; (б) ако сумата не е преведена към вас и установим, че телефонът е въведен в черния списък на IMEI, да не ви изплатим въпросната сума. И в двата случая ще се свържем с компетентните органи и ще им предоставим всички ваши идентификационни данни, за да могат те да поемат случая.
Чл. 19.11 Крайна Ценова оферта. След извършената от нас проверка, Продавачът ще получи крайна ценова оферта. В крайната ценова оферта се посочва цената, която Суайп ще Ви заплати за Вашето устройство, както и допълнителните условия за сделката. Цената в крайната ценова оферта може да е същата, по-ниска или по-висока от първоначалната цена в прогнозната оферта. Продавачът ще бъде информиран относно крайната ценова оферта по един от съществуващите канали на Суайп Бг (телефонен разговор, електронна поща, SMS, Viber, push-известие през платформата, известие в акаунта и т.н.). Ще имате период от 3 календарни дни, за да приемете получената ценова оферта. С приемането на крайната ценова оферта, вие приемате и Общите условия, с което декларирате, че сте:
- Запознат с тях, съгласен сте с тяхното съдържание и се задължавате да ги спазвате безусловно;
- Запознат с Наръчника на продавача и ще спазвате неговите изисквания;
- Съгласен сте да получавате директна комуникация от нас по имейл и телефон.
Моля, прочетете внимателно цялата информация, която получавате от нас по време на процеса на продажба. Вие носите отговорност за предоставените отговори. Например, ако приемете вашият телефон да бъде ремонтиран преди публикуването му за продажба в платформата на Суайп Бг, това означава, че се съгласявате стойността на ремонта да бъде приспадната от финалната сума, която ще получите при продажба на телефона. Едва след като потвърдите, че приемате офертата на Суайп Бг, възникват договорни отношения между двете страни. Ако не приемете изпратената от нас оферта в гореописания 5-дневен срок, ние ще ви върнем телефона безплатно по куриер в същото състояние, в което сте ни го предложили за проверка. Ако при доставката на телефона смятате, че той е в по-лошо състояние от първоначалното, моля да отбележите това. Ако не го направите в момента на получаването на пакета с телефона, вие губите правото да претендирате за щети.
Чл. 19.12 Връщане на продукта. Когато след техническата проверка се установи, че телефонът ви не може закупен или не сте съгласни с ревизира оферта и искате да го получите обратно, имате право да изискате неговото връщане. Телефонът ще бъде върнат на същия адрес или офис на куриер, от който сте ни го изпратили, освен ако изрично не посочите друг адрес. В рамките на максимум 2 работни дни от момента, в който изискате телефона си обратно, ние ще го изпратим към вас по куриер, като доставката е за наша сметка. Ако в рамките на 90 календарни дни не ни потвърдите адрес за връщане, изрично се съгласявате, че Суайп Бг има правото да унищожи телефона, да го използва за резервни части или както сметнем за подходящо, без да сме длъжни да плащаме някакво обезщетение или да бъдем отговорни към вас.
Чл. 19.13 Публикуване на продуктите за продажба. Ако приемете нашата крайна оферта, ние ще заснемем телефона ви и ще го публикуваме на Сайта заедно с негово описание, състояние и техническите му спецификации.
Чл. 19.14 Успешно приключване на продажбата.
При приемане на крайната ценова оферта, която сме отправили за закупуване на вашия мобилен телефон и в зависимост от метода на продажба, който сте избрали, Суайп Бг ще:
- При бърза продажба с наложен платеж, ще изплати веднага сумата, която можете да получите от куриерския офис, от който сте изратили телефона;
- При нормална продажба с инспекция до 48 часа, ще преведе сумата по един от следните, избрани от вас начини: 1. директно в банковата ви сметка. При превод по банкова сметка, съгласно българското законодателство е необходимо да ни предоставите ЕГН. Суайп БГ ООД е регистриран администратор на лични данни и използваме пропорционални технически и организационни мерки за тяхната защита; 2. посредством пощенски паричен превод през Еконт; 3. от офис на EasyPay или другите налични платежни методи. По правило вие ще получите полагащата ви се парична сума в рамките на до максимум максимум 2 работни дни след потвърждение, че приемате нашата оферта. Този период може да бъде удължен, ако не ни предоставите данните си на време, ни предоставите други данни или вашите банкови данни са непълни, неправилни или несъвместими (например, давате ни грешен IBAN). Суайп Бг не носи отговорност за никакъв вид забавяне, причинено от финансово-банкови институции, включително условията за плащане, определени от тях.
Вие носите единствена отговорност за информацията, предоставена в Платформата! Не приемаме други акаунти освен тези на титуляра на сметката. В момента, в който ни изпратите банковите си данни, вие носите отговорност за точността на информацията. Суайп Бг не носи отговорност за други грешки, които могат да възпрепятстват паричния превод към вас (например посочване на грешен IBAN или сметка на друго лице).
Чл. 19.14.1 Плащане с ИзиПей. Ако клиент избере сумата за продадения от него или нея телефон да бъде изплатен чрез ИзиПей, необходимо е да посочи три имена и ЕГН, за да бъде наредена сумата към него. ЕГН се изисква, тъй като при изплащане на парите, получателят се идентифицира с документ за самоличност пред служителя на ИзиПей. Ако данните от представения документ и посочените данни за получателя не съвпадат, сумата не може да бъде изтеглена.
Места за получаване на парите в брой. Сумата може да бъде получена в брой единствено в собствените каси на ИзиПей, а не в партньорски такива. Списък на собствените каси може да бъде намерен тук: https://www.easypay.bg/site/?p=offices_list_ezp
Такса за превод. При изплащането на всяка сума за закупен телефон, ИзиПей удържат такса за превода, която на свой ред ние удържаме от крайната сума, която трябва да изплатим на клиента за закупения телефон. Таксите, които удържаме, са следните:
10 лв. за плащания до 500 лв.;
15 лв. за плащания до 800 лв.;
20 лв. за плащания до 1200 лв.;
30 лв. за плащания до 1800 лв.;
35 лв. за плащания до 2500 лв.;
50 лв. за плащания над 2500 лв.
Как се удържа таксата? От крайната сума, която изплащаме на клиента, като предварително го информираме за това. Примерно, ако закупим телефон за 800 лв. от клиент, трябва да му удържим 15 лв. Тоест, крайната сума, която клиентът ще получи, ще бъде 785 лв.
Чл. 19.14.2 Плащане с пощенски паричен превод (ППП). Ако клиент избере сумата за продадения от него или нея телефон да бъде изплатен чрез пощенски паричен превод, необходимо е да посочи офис на Еконт, в който желае да му бъде изплатена сумата. Сумата може да бъде получена на следващия работен ден, след като е изпратена сумата, след 12:00 часа на обяд.
Такса за превод. При изплащането на всяка сума за закупен телефон, Еконт удържат такса за превода, която на свой ред ние удържаме от крайната сума, която трябва да изплатим на клиента за закупения телефон. Процентът, който удържаме, е 1,20 % от стойността на сумата, която трябва да бъде преведена.
Как се удържа таксата? От крайната сума, която изплащаме на клиента, като предварително го информираме за това. Примерно, ако закупим телефон за 800 лв. от клиент, трябва да му удържим 1,20 % , т.е. 9,6 лв. Тоест, крайната сума, която клиентът ще получи, ще бъде 790,4 лв.
Чл. 19.15 Налични данни в телефона. Както бе уточнено в чл. 19.7., телефонът ви трябва да бъде изпратен без наличието на никакви пароли или лични данни, като трябва да бъдат възстановени фабричните му настройки. Ако не приемете нашата ценова оферта, телефонът ви може да бъде върнат без данни, които са съществували в него. Моля, обърнете внимание, че ние не предлагаме архивиране(back up) на тези данни, не съхраняваме и не обработваме данни, които съществуват във вътрешната или външна памет на телефона и няма да можем да възстановим тези данни, ако бъдат изтрити. Телефонът ще ви бъде върнат в състояние съгласно процедурата за връщане към фабричните настройки. Суайп Бг няма да носи отговорност по никакъв начин за загуба или щети, причинени от изтриване на данни в телефона ви.
Чл. 19.16 Прехвърляне на риск. Прехвърлянето на риска при загуба или повреда на телефона е отговорност на Суайп Бг след момента, в който продуктът ни бъде доставен от куриера. Поемането на риск от Суайп Бг приключва в момента, в който предадем към Куриер продукта за връщане към Вас, без значение от причината за връщане. През периода, когато продуктът е в транзит при куриерската компания, отговорността за продукта принадлежи на съответния куриер - всеки проблем, който може да възникне по отношение на загубата, целостта или увреждането на имуществото през периода, в който то се намира при куриера, е изцяло тяхна отговорност, като Суайп Бг е напълно освободен от отговорност.
При получаване на телефона си от куриер, имате право да се възползвате от услугата тест и преглед и ако мислите, че телефонът ви не е в същото състояние, в което сте го изпратили до нас, моля да го заявите на куриера и да се свържете с нас. Ако не го направите, изрично се съгласявате, че приемате върнатия телефон и ние не носим отговорност за последващи претенции от ваша страна.
Чл. 19.17 Прехвърляне на собствеността. Виe ще бъдете собственик на продукта, който ни поверявате до момента, в който Суайп БГ го откупки от вас.
Чл. 19.18 Данъци и други такси. В повечето случаи, вие не извършвате бизнес операция като продавате продукти на Суайп Бг и съответно не се изисква заплащане на допълнителни такси, комисиони или други суми към други органи. Въпреки това, Суайп Бг не може да предостави правни и данъчни съвети и имайки предвид, че законодателството непрекъснато се променя, ние вие препоръчваме да се консултирате със специалист, за да разберете дали дължите данъци и такси за суми, получени от Суайп в резултат на Продажбата. Суайп Бг ще направи всичко възможно, за да ви информира за последните законодателни промени, които ви касаят, но въпреки това ние не носим отговорност за данъци или такси, които може да се наложи да платите след продажбата на продукта.
Чл. 19.19 Гаранции. Като потребител, вие декларирате и гарантирате, че данните, които ни предоставяте, са истински и носите отговорност за тях.
В допълнение, като Продавач изрично заявявате, че сте собственик на продукта (или имате право да прехвърляте собствеността върху него на всяко друго лице), че продуктът е съвместим с описаните спецификации (естетически и технически), че представлява оригинален продукт.
Ние сме отговорни пред Купувача за продукта, който ни предоставяте за Продажба на Платформата съгласно търговската гаранция, която имате и ние го предлагаме за продажба след извършена от нас техническа проверка.
V. Покупка на продукти
Чл. 20 Продукти за покупка. В платформата на Суайп Бг се предлагат сервизирани и ремонтирани мобилни телефони втора употреба.
Каква е разликата между телефон втора употреба и ремонтиран и сервизиран от нашия екип телефон втора употреба?
- Втора употреба са тези продукти, които са били използвани и могат да имат определени технически проблеми, които ние идентифицираме при проверка.
- Продуктите в платформата на Суайп Бг са продукти, които са били използвани продукти, но след като ги получим и преди да ги публикуваме, те биват проверени, сервизирани, ремонтирани и почистени от нашия екип и са в оптимално техническо състояние за работа в съответствие със спецификациите на производителя, дори и да имат някои естетически несъвършенства (например одрасквания на екрана).
Чл. 21 В платформата на Суайп Бг ще намерите и специфични продукти, като аксесоари за електронни устройства. В зависимост от развитието на платформата е възможно в един момент да разнообразим гамата от продукти и услуги, които предлагаме.
Чл. 22 Подаване на поръчки. В следващите членове ще ви представим редът, по който можете да направите поръчка за продукт, как обработваме поръчки, какви са нашите и вашите права и задължения, кога една поръчка се счита за приключена и как да извършите плащане за продукта.
Чл. 22.1 Ще можете да направите поръчка, състояща се от един или повече продукти, чрез тяхното добавяне в количката за пазаруване. Моля, обърнете внимание, че Продуктите отговарят на спецификациите, описани в платформата и другите документи за използването им, които ще намерите на платформата.
Чл. 22.2 Поръчките могат да бъдат направени по всяко време, като по правило те ще бъдат обработвани и / или евентуално проверени от нашите служители само в работни дни, между 8 и 16 часа. Всички поръчки, направени в събота, неделя или официален празник ще бъдат обработени на следващия работен ден.
Чл. 22.3 Ние си запазваме правото да потвърждаваме Поръчките преди тяхното изпълнение и да се свържем с вас чрез телефон, имейл или друг наличен метод и вие изрично се съгласявате с това наше право. В случай, че не успеем да се свържем с вас и да потвърдим поръчката, запазваме си правото да я анулираме.
Чл. 22.4 Добавянето на Продукт към количката за пазаруване, при липса на завършване на Поръчката, не води до регистрация на Поръчка или автоматичната резервация на Продукта.
Чл. 22.5 Поръчката ще се счита за завършена при пълното плащане на Продуктите от Поръчката, чрез един от приетите от нас методи на плащане. Те са изрично посочени в Платформата и можете да се консултирате с наш служител за тях преди да направите поръчка. Ако е налично и изберете плащане чрез банков превод / платежно нареждане / интернет банкиране, плащането ще се счита за получено от нас към момента на действителния дебит на сметката ни, посочен в проформата / фискалната фактура. Моля, обърнете внимание, че от момента на плащането от вас може да изминат 7 дни, докато плащането постъпи в нашата сметка и едва тогава то се счита за завършено.
Чл. 22.6 Промо кодове. Ако разполагате с промо код, валиден при покупка на мобилен телефон или аксесоар, можете да го въведете в обозначеното за това поле преди финализиране на поръчката. Промо кодовете не важат за поръчки, които са на стойност под 100 лв.
Чл. 22.7 С изпращането на Поръчката потвърждавате, че всички предоставени от Вас данни са пълни и вярни към датата на подаване на Поръчката. Правейки поръчка, вие потвърждавате изрично вашето задължение да платите ”общата сума на плащане ”.
Чл. 22.8 Създавайки акаунт или завършвайки Поръчката, вие се съгласявате, че Суйап Бг има право да се свърже с вас чрез телефонно обаждане, електронна поща и др., във всяка ситуация, когато това е необходимо за завършване и обработка на поръчки. Липса на отговор от вас може да доведе до отмяна на поръчката.
Чл. 22.9 Продуктите, закупени чрез Платформата, не могат да бъдат препродавани или разпространявани с търговски цели, а са предназначени за лична употреба, освен ако не е предвидено друго в спецификациите. Запазваме си правото да ограничим покупката на Продукти до определен максимален брой продукти на купувач, като това се съобщава на Клиента преди да направи поръчката или е предварително обявено на платформата.
Чл. 22.10 Начините на плащане, налични за закупуване на продукт от сайта, са: наложен платеж, онлайн плащане с карта, банков превод, разсрочено или отложено плащане чрез някои от нашите партньори кредитни институции (съгласно техните приложими общи условия), плащане с карта при доставка или платежно нареждане.
Чл. 23 Отказване на поръчки. Ще можем да анулираме Поръчка, направена от вас, със съпътстващо или последващо уведомление, и без такова анулиране да носи отговорност от наша страна към вас, в следните случаи:
- банката, издала вашата карта, не приема транзакцията, в случай на онлайн плащане;
- нашият процесор за карти не валидира или обезсилва транзакцията (например, защото няма достатъчно средства, или по други причини), в случай на онлайн плащане;
- завършването на Плащането не се извършва в срока, посочен в проформа фактурата, в случай на плащане по банков път / интернет банкиране;
- данните, които ни предоставяте при достъп до Платформата, са непълни или неправилни;
- не потвърждавате Поръчката, когато се свържем с Вас за тази цел;
- имаме основание да вярваме, че при достъп в платформата и извършване на поръчка, преследвате незаконна цел или можете да причините някаква вреда нас или нашите партньори
- не са спазени условията в този документ.
Чл. 24 Ако анулираме направена поръчка след плащане, ние ще възстановим платената сума, свързана с този продукт, с изключение на банкови такси, които са ваше задължение.
Чл. 25. Доставка на продуктите. Доставката на Продуктите ще бъде извършена в съобщения срок. Моля, обърнете внимание, че този срок за доставка е ориентировъчен и може да подлежи на промени, като ще положим всички усилия да ви уведомим своевременно. Ние няма да носим отговорност за забавяне на доставката, възникнали по причини, които не се дължат на нас или са по вина на превозвач (т.е. куриер, поща и др.).
Чл. 25.1 Доставката на Продуктите се извършва срещу заплащане или безплатно, в зависимост от приложимите условия, които ще ви бъдат съобщени преди завършването на поръчката. Ние ще ви информираме за наличните начини на доставка и вие ще можете да изберете един от тях преди завършване на поръчката.
Чл. 25.2 Можем да възложим на подизпълнители доставката на Продуктите, предмет на Поръчката, за което ще Ви информираме (например в момента на попълване на Поръчката, когато Вие казваме с кой куриер извършваме транспорта или когато ви съобщаваме данните на товарителницата). Доставката се извършва чрез куриерска компания и времето за доставка е 1-3 работни дни от момента на подаване на поръчката.
Чл. 25.3 Ние не носим отговорност за щети, причинени от подизпълнител по време на доставката на продуктите, но ще положим всички усилия да поправим ситуацията в случай на неприятно събитие.
Чл. 25.4 Ако сте избрали услугата "преглед и тест" или тя се предлага от Суайп Бг, препоръчваме ви да проверите Продуктите внимателно и да ги инспектирате. Ако Продуктите имат дефекти, нашата препоръка е да ги върнете на куриера и да упоменете конкретните дефекти в документа, който ще ви бъде предоставен за подпис. Ако не сте отказал доставката и не сте отбелязл видимите дефекти, това ще означава, че изцяло ги приемате в състоянието, в което са.
Чл. 25.5 Продуктът ще бъде доставен до вас в качеството ви на поръчител и купувач. В случай че друго лице ще получи съответния Продукт вместо вас, моля, уведомете ни за това предварително. Ние не носим отговорност за щети или неприятни ситуации, които могат да възникнат в случаи когато лице, различно от Купувача или изрично посочено от Купувача, е приело Продукта.
Чл. 25.6 Доставчикът ще се опита да достави Продукта 2 пъти - ако във всички тези опити Продуктът не бъде доставен, продуктът ще бъде върнат на Суайп Бг и си запазваме правото да не ви позволяваме да правите друга поръчка през Платформата, независимо дали директно, чрез посредници или използвайки друга информация за контакт.
Чл. 25.7 Ние си запазваме правото да забавим или анулираме всяка доставка на поръчаните Продукти, ако тя не може да бъде извършена поради причини извън нашия контрол, които включват, но не са ограничени до: форсмажорни събития, войни, терористични актове, протести, въстания, граждански вълнения, пожари, експлозии, наводнения, епидемии, стачки и др.
Чл. 26 Цени, фактуриране, плащане. Цените на Продуктите, показани в Платформата или съобщение на Клиента, са в български левове и може да включват или да не включват ДДС в съответствие с приложимото законодателство, като това ще бъде показано на сайта. Всички такси за доставка не са включени, освен ако не са показани в изрично в момента на завършване на Поръчката. Валидните цени за Продуктите са тези, показани на Платформата или съобщени на Клиента в момента на завършване на Поръчката.
Чл. 26.1 Суайп Бг има право да актуализира цените на Продуктите по всяко време и такава актуализация ще замени всички предварително показани цени за тези продукти.
Чл. 26.2 За тези продукти, за които не можем да посочим предварително цената и всички допълнителни разходи за доставка, ние ще се свържем с вас по имейл / чрез акаунта, създадени за тази цел.
Чл. 26.3 За закупените и доставените продукти Суайп Бг ще ви издаде протокол за продажба/фактура, като вашето задължение е да ни предоставите цялата необходима информация съгласно действащото законодателство за издаване на фактурата от нас - моля, обърнете специално внимание при въвеждане на данните, защото няма да можем да променяме данните на издадените проформа / фискални фактури. В случай на плащане с банков превод, първоначално ще издадем проформа фактура, а след като нашата сметка се дебитира със съответната сума, ще продължим с издаването на фискална фактура.
Чл. 26.4 Като общо правило, ние ще ви изпратим фактурата за направената поръчка в електронен формат, по електронна поща и / или във вашия акаунт в платформата. Препоръчваме ви да го проверявате постоянно (възможно е и нашите съобщения да пристигнат в папката SPAM, така че, моля, проверете и там).
Чл. 26.5 В случай на онлайн плащания ние не сме и не можем да носим отговорност за други разходи поети от вас в допълнение към цената на закупения Продукт, включително, но не само, такси за банков превод или конвертиране на валута, прилагани от банката издател на клиентска карта, ако валутата на издаване на картата се различава от валутата, в която се извършва продажбата.
Чл. 26.6 Ваучери и промоционални кодове. Ако разполагаш с ваучер или промоционален код, можеш да го използваш преди финализиране на поръчката, като въведеш код в указаното за това поле. Валидността и условията за използване на ваучера са посочени при получаването му от клиента, в условията на определена промоционална кампания или др. Един ваучер или промоционален код може да бъде използван еднократно.
Чл. 27 Прехвърляне на риск и собственост върху продуктите. Ако ние лично ви доставим продуктите, съществува риск от загуба или повреда на продукта. Този риск се прехвърля на вас, когато вие или трета страна, посочена от вас, встъпи във физическо владение на продукта.
Чл. 27.1 Ако използваме трети страни за извършване на Доставката (като куриерски услуги, пощенски услуги или трети страни), рискът ще бъдат прехвърлен към вас в момента на доставката на продукта.
Чл. 27.2 Собствеността върху Продуктите ще бъде прехвърлена при доставката, след като сте извършили плащането, на мястото за доставка, посочено в Поръчката. Доставката ще се счита за завършена с ваш подпис на транспортния документ, предоставен от куриера, чрез подписване на платежната разписка или друг документ за доставка.
Чл. 27.3 От момента, в който рискът е прехвърлен върху вас, вече не носим отговорност за възникнали въпроси, освен ако не отговаряте на условията и правото на търговска гаранция, предлагана от Суайп Бг съобразно закупения телефон
Чл. 28 Право на връщане на мобилен телефон и/или аксесоари. Имате право да прекратите едностранно Договора в рамките на 30 (тридесет) календарни дни от получаването на стоката, без да се налага да обосновавате решението си и без да понасяте никакви разходи, различни от установените от закона.
Чл. 28. 1 Срокът за отказ изтича в рамките на 30 (тридесет) календарни дни от:
а) денят, в който Клиентът или трета страна, посочена от Клиента встъпи във физическо притежание на Продуктите или:
б) ако Клиентът направи една поръчка за множество продукти, които ще бъдат доставени отделно, в деня, в който Клиентът или упълномощена трета страна, встъпи във физическо притежание на последния Продукт;
в) в случай на доставка на Продукт, състоящ се от няколко партиди или части, денят през която Клиентът или упълномощена трета страна, встъпи във физическо притежание на последната част;
Чл. 29 За да упражните правото си на отказ, трябва да ни информирате за това, попълвайки електронния форма за връщане, която можете да откриете на сайта ни ето тук.
Чл. 30 Следвайте описаните стъпки в следващите членове. Ние не носим отговорност за каквито и да е повреди или допълнителни разходи настъпили при предоставяне на невярна информация за връщане.
Чл. 31 След като бъдем информирани от вас, ще изпратим на имейла ви товарителница за Еконт, с която да изпратите телефона си обратно към нас. Таксата за куриерската услуга е за наша сметка.
Ако желаете, можете да оставите продукта си и в нашия магазин на адрес: гр. София, бул. Сливница 65, Търговски център Глобус, ет. 2. Моля, имайте предвид, че сумата за продукта няма да бъде възстановена веднага и на място, а след инспекция на артикула, която отнема до 7 работни дни.
Чл. 31.1 Стоката, която връщате, трябва да бъде в ненарушен търговски вид при спазване разпоредбите на чл.28 и следващи от Общите условия.
Чл. 31.2 След като получим изпратения от вас продукт, ще извършим проверка на техническото и естетическото му състояние, за да установим дали е в същото състояние, в което сме го изпратили първоначално към вас. Максималният срок на проверка е 7 работни дни. След извършване на повторната инспекция, ще се свържем с вас по телефон и/или имейл, за да ви уведомим за резултатите от тази проверка.
Чл. 31.3 Възстановяването на сумата се извършва чрез банкова сметка (IBAN), предоставена от вас. Суайп Бг не възстановява суми за плащане в брой.
Чл. 31.4 В случай, че плащането е направено с банкова карта, възстановяването на сумата се извършва, чрез нареждане на обратна операция по картата, с която е направено плащането в срок не по -късно от 30 (тридесет) календарни дни от датата, на която е уведомен за решението на Клиента да се откаже от договора.
Чл. 32 Упражняването от страна на Клиента на правото на отказ прекратява задълженията на Клиента и Платформата:
а) за изпълнение на договора;
б) да сключи договор, ако Клиентът е направил поръчка.
Чл. 33 Освен ако Суайп Бг не предложи друго, Клиентът е длъжен да върне Продуктите на Суайп Бг, или на трета страна, упълномощена да ги получи, без ненужно забавяне и в рамките на максимум 30 (тридесет) календарни дни от датата, на която Клиентът е съобщил на Суайп Бг решението си да се оттегли Договора. Срокът е спазен, ако Продуктите са изпратени преди изтичането на посочения 30 (тридесет) дневен срок.
Чл. 33.1 Клиентът поема само преките разходи, свързани с връщането на Продуктите, освен ако Суайп Бг не се съгласи да поеме тези разходи и предварително информира Клиента за това.
Чл. 34 Суайп Бг възстановява всички суми, получени като плащане от Клиента, включително, когато е приложимо, разходите за доставка, без ненужно забавяне и във всеки случай не по -късно от 30 (тридесет) календарни дни от датата, на която е уведомен за решението на Клиента да се откаже от договора.
Чл. 35 Конкретни ситуации относно връщането на Продуктите на Суайп Бг.
- Продуктите, върнати на Суайп Бг в съответствие с този раздел, трябва да бъдат отключени, без каквито и да е пароли, пръстови отпечатъци, ПИН кодове, кодове за сигурност или друг заключващ механизъм, с оригиналната им опаковка. Продуктите също трябва да не съдържат никакви лични данни или други файлове. Продуктите трябва да бъдат върнати според фабричните настройки (връщане към фабричните настройки). В случай че върнатият Продукт е блокиран с пароли за достъп (акаунт в Google, Icloud и др.), Суайп Бг няма да може да обработи плащането на сумата за възстановяване, докато не изтриете (дистанционно, когато е възможно), информацията, свързана с вашия акаунт, и всякакви други лични данни, които са налични в телефона.
- Суайп Бг няма да възстанови сумите, свързани с върнатите продукти, ако продуктът е претърпял интервенции на места, различни от посочените изрично от Суайп Бг. Например: не можете да изпращате продукта в друг сервиз, различен от този на Суайп Бг, и след това го върнете при нас, независимо дали този сервиз е официално оторизиран или не.
Чл. 36 Суйап Бг не е длъжен да възстановява допълнителните разходи, ако Клиентът е избрал друг вид доставка, различна от стандартната доставка, предлагана от нас.
Чл. 37 Суайп Бг може да отложи възстановяването на сумата до датата на получаване на продуктите, които са били предмет на договора или до получаване на доказателство от Клиента, че е изпратил продуктите към Суайп Бг.
Чл. 38 Според действащото законодателство, приложимо към договорите от разстояние, правото на връщане не е гарантирано в случай на:
а) договори за предоставяне на услуги. Ако след пълното предоставяне на услугите и при предварително изрично съгласие на Клиента, че ще загуби правото си на отказ след пълно изпълнение на договора от Суайп Бг;
б) доставката на Продукти, направени съгласно спецификациите, представени от Клиента или ясно персонализирани. Пример: при поръчка на мобилен телефон и протектор, който е поставен на екрана на телефона по желание на клиента, протекторът не може да бъде върнат обратно, а сумата заплатена за него да бъде възстановена;
в) доставката на продукти, които могат да се влошат или с бързо изтичаща валидност;
г) доставката на запечатани продукти, които не могат да бъдат върнати по здравословни хигиенни причини и които са разпечатани от Клиента. Пример за такъв продукт са слушалките. Тези и подобни продукти могат да бъдат върнати само във вида, в койта са получени - неразопаковани и неизползвани;
д) доставката на продукти, които след доставката са смесени и неразделни по своята с други елементи;
е) договори, при които Клиентът специално е поискал от Суайп Бг да посети неговия адрес, за да извърши спешни ремонтни или поддръжкови работи. Ако по време на такова посещение, Суайп Бг предоставя услуги, различни от първоначално исканите или предоставя продукти, различни от основни резервни части за извършване на работи по поддръжка или ремонт, правото на отказ се прилага за тези услуги или допълнителни продукти;
ж) Продукти / Услуги, за които не е възможно връщането на продуктите съгласно действащото законодателство (т.е. билети за събития, храна, козметика и др.).
з) Доставката и покупката на Продуктите от юридически лица, освен ако Суайп Бг изрично не реши да предостави тази възможност.
Чл. 39 Предвид споменатите по-горе общи разпоредби, Суйап Бг не гарантира правото на отказ на Купувача в следните случаи:
а) за Продукти, показващи физически промени, следи от удари, одраскване (несъобщени като естетически дефекти през първите 24 часа след получаването на продукта), следи от прекомерна употреба и /или неоторизирана намеса.
(б) за Продукти, чийто софтуер е активиран (джейлбрейк, root и т.н.) под една или друга форма – Суайп Бг си запазва правото да откаже възстановяване на сумите, свързани с правото на отказ, ако след технически проверки бъде установено, че Продуктът е променен от гледна точка на софтуер, дори ако е върнат в първоначалното си външно състояние от предишния Купувач.
Чл. 40 Намаляване стойността на стоките. При получаване на Продукта в резултат на упражняване на правото на връщане, Суайп Бг ще пристъпи към техническата и естетическата проверка на телефона. Според действащото законодателството, Купувачът има право на възстановяване на сумата, ако Продуктите бъдат върнати в същото състояние, в което са получени, с всички аксесоари и показват степен на износване от нормална употреба. Всички отклонения от тези изисквания, както и разходите за връщането на телефона в нормалното му състояние, ще бъдат взети предвид от Суайп Бг и ще се отразят на сумата, която трябва да възстановим на клиента. Суайп Бг ще съобщи на клиента сумата, която трябва да му бъде възстановена след извършване на проверката. В случай че клиентът не е съгласен с тази сума или ако в резултат на извършената проверка установим, че Продуктът вече не е в първоначалното си състояние, ще го върнем обратно на клиента за негова сметка.
Чл. 41 Право на рекламация на мобилен телефон. Телефоните, които СУАЙП БГ ООД предлага, са технически проверени и изправни, така че да предложим най-високо качество на своите клиенти. Въпреки това в случай на проблем със закупен от вас телефон, можете да предявите рекламация към нас.
Моля, имайте предвид, че предоставената от нас гаранция обхваща проявата на фабрични дефекти в срок от 24 месеца. Ние не осигуряваме гаранция в случай на повреди, причинени от неправилна употреба или съхранение, удар, изпускане, намокряне или други външни въздействия.
VI. Гаранция на мобилни телефони
Доверието, което получаваме от вас, е основополагащо за нашата работа. За това в допълнение към процедурата за проверка на стоките, ние ви предлагаме и гаранция за продукта. Така вие купувате продукт, който е технически и естетически проверен, тестван и с гаранция, предоставена от нас.
Чл. 48 Продуктите, налични на платформата, подлежат или не на законова гаранция в зависимост от производителя, доставчика и документите, които сте ни предоставили.
Чл. 49 Целта на Суайп Бг е да ви предостави технически проверени и изправни мобилни телефони. Ето защо ви предлагаме търговска гаранция за 24 месеца, като документът за покупка, който издаваме, служи като гаранционен документ. Документът получавате с доставката на поръчаното устройство на хартиен носител или на електронен носител по имейл.
Чл. 49.1 За определени модели мобилни телефони Суайп Бг може да предложи търговска гаранция от 12 месеца, като това задължително е упоменато в продуктовата страница на съответното устройство. Мобилни телефони, закупени до месец август 2022 г. включително са с търговска гаранция от 12 месеца.
Чл. 50 Търговската гаранция ще бъде предоставена от нас или, ако е необходимо, от нашите партньори.
Чл. 51 Предоставената от нас търговска гаранция не засяга правата ви потребител съгласно действащото законодателство.
Чл. 52 Полагаме постоянни усилия, за да гарантираме че телефоните, публикувани в Платформата ни не са отчетени като откраднати, изгубени или с други нередности. Има обаче ситуации, в които телефонът, който получаваме в момента на продажбата изглежда легитимен, но след това бива включен в черния списък на IMEI. В тези ситуации ще се опитаме да ви дадем идентичен телефон или възможно най -близо до това, което сте закупили от нас. Доколкото това не е възможно, ние ще ви върнем заплатената сума и вие ще ни върнете телефона, точно както сте го получили (с всички аксесоари), за да можем да го предадем на компетентните органи.
Чл. 53 За да се възползвате от правото си на гаранция, продуктът трябва да бъде изпратен в сервиза на Суайп Бг. Гаранцията не важи в друг сервизен център.
Чл. 54 Какво не се включва в гаранцията? Винаги полагаме значителни усилия клиентите ни да бъдат удовлетворени. Имаме обаче редица аспекти, за които не можем да предоставим гаранция, защото са консумативи (например батерии, аксесоари, ако има такива), или защото са проблеми на производителя, за които те също не предлагат гаранция. Следователно гаранцията няма да важи при:
- Неправилно използване на телефона, неправилно боравене, инсталиране на софтуер, неоторизирана употреба в съответствие с инструкциите за употреба или други подобни като: инсталиране на неофициален софтуер одобрен от Google Play / AppStore, инсталиране на неофициална операционна система или в бета версия, разкодиране на телефона (rooting), постоянно или често съхранение на телефона на слънце или при ниски температури и др.
- Телефони, които са претърпели физически контакт с твърди повърхности (падания, удари и др.)
- Дефекти, причинени от контакт с течности, сгъстен въздух или друг вид вещество, независимо дали водят до видима корозия или окисляване или не
- Телефони, които са били отваряни, ремонтирани или манипулирани от други трети лица
- Дефекти, причинени от актуализации на софтуера, независимо дали е оторизиран или не
- Нормално влошаване на продукта в резултат от употребата му (матиране и пожълтяване на екрана, ефект на изгаряне, ерозия на бутони, гуми или ръбове на телефона, места за свързване и др.).
- За батериите се предоставя гаранция от 3 месеца, стартираща от момента на покупка и тя важи при повреда, водеща до нейната нефункционалност. СУАЙП БГ гарантира, че при закупуване на телефон капацитетът на батерията е минимум 85% живот (battery health) за iPhone устройствата и с висока производителност за останалите марки телефони, предлагани от нас. Батерията е консуматив и е нормално с използването на телефона, тя да се изхабява и това не се покрива от гаранцията. Ако капацитетът на батерията падне под 85% живот, това се класифицира като изхабяване на батерията в следствие на използването на телефона и СУАЙП БГ няма да замени батерията гаранционно.
VII. Гаранция на аксесоари
Чл. 55 Търговската гаранция за аксесоарите, предлагани от Суайп Бг, е 24 месеца. Документът за покупка (касов бон, фактура или др.), който издаваме, служи като гаранционна карта.
Чл. 55.1 Поради ежедневното ползване на аксесоарите, гаранцията която предоставяме, е валидна само за производствени дефекти, но не и случаи на дефекти или увреждане, възникнали след употребата на продукта. За такива се считат дефектите, които възникват след човешка намеса като: следи от нормална употреба или неправилно поставяне/използване, износване, изтъркване, одрасквания, оцветяване или обезцветяване, напукване, скъсване на част или целия аксесоар, отлепвания, скъсвания и огъвания на кабели, замърсяване и др.
Чл. 56 При определени видове аксесоари има специфични условия и/или инструкции за ползване, които трябва да следвате. Увреждането на продукта в резултат на неспазване на тези инструкции не се покрива от предоставената гаранция.
Чл. 57 Суайп Бг не носи отговорност при увреждане на продукта в следствие от форсмажорни обстоятелства, повреди в резултат от неизправна електрическа мрежа или контакти, както и опит за намеса или ремонт на място, различно от Суайп Бг. За да се възползвате от правото си на гаранция, продуктът трябва да бъде изпратен до нас. Гаранцията не важи в друг магазин или сервизен център.
Чл. 58 Право на връщане на аксесоари. Имате право да прекратите едностранно Договора в рамките на 30 (тридесет) календарни дни от получаването на стоката, без да се налага да обосновавате решението си. При връщане на аксесоар той трябва да бъде съпътстван от издадения от нас документ за продажба, да бъде в ненарушен търговски вид и с ненарушена като вид и цялост оригинална опаковка. Пълните условия и ред за връщане на аксесоари са уредени в чл. 28-41.
IX. Интелектуална собственост
Чл. 59 Търговски наименования, търговски марки, авторски права и всякакви други права на интелектуална собственост регистрирани или в процес на регистрация, свързани с Продукти, притежавани или използвани от Платформата, са и ще останат изключителна собственост на Платформата или, в зависимост от случая, на лицензантите на Платформата. Клиентът няма право да предявява претенции към тях.
Чл. 60 Клиентът няма да действа по никакъв начин, който би могъл да наруши правата, предвидени в чл. 53. Клиентът се задължава да не използва в своята дейност подобен или идентичен знак или име с търговски марки, търговски наименования на продукти и т.н., или като част от име.
Чл. 61 Цялата информация, налична в Платформата (включително, но не само, неподвижни изображения или динамика, текст, лога, символи, търговски представителства, видеоклипове и т.н.), които могат да се разглеждат или са достъпни по електронен път, съдържанието на изпратените имейли до клиента, всяка информация, съобщена на Клиента (включително, но не само, данни, свързани с Платформата, нейната дейност и т.н.),права получени пряко или косвено (например чрез лицензи за използване и / или публикация) са и остават изключителна собственост на Платформата. Клиентът може да копира, прехвърля и / или използва такива данни само за лични цели и само ако не противоречи на тези Общи условия.
Чл. 62 Изрично е забранено използването на друго съдържание, достъпно на платформата за други цели, различни от разрешените от настоящото споразумение или в придружаващите го условия за използване, ако такива съществуват.
X. Рекламна и търговска комуникация
Чл. 63 Избирайки конкретна опция в края на настоящите Общи условия, потребителят може да изрази съгласието си да получава рекламни и търговски съобщения по имейл/ SMS / телефонни обаждания, което позволява на Суайп Бг и неговите сътрудници и / или партньори да изпращат такива съобщения.
Чл. 64 Потребителят може по всяко време да отмени съгласието си за получаване на такива рекламни и търговски съобщения като:
- изпрати писмено искане на имейл адреса в секцията „Контакти“ на Платформата или по друг, предоставен на Суйап Бг начин - в този случай, отмяната ще влезе в сила в рамките на 48 (четиридесет и осем) часа след изпращане на искането;
- отказ от получаване на бюлетини или търговски съобщения, във всеки момент, чрез кликване на специалната връзка, която може да бъде намерена в съдържанието на всеки Бюлетин;
- отбележете опцията за оттегляне на съгласието в специалния раздел на Платформата.
Чл. 65 Отказът на Потребителя от получаване на бюлетини или други търговски съобщения не означава отказ от приемането на останалата част от условията на Суайп Бг.
Чл. 66 Суайп Бг си запазва правото да избира лицата, на които ще изпраща бюлетини и други съобщения, ако предварително са дали изричното си съгласие за това, както и да премахне от базата данни всеки Потребител, който преди това е изразил съгласие за получаване на бюлетини и други търговски съобщения, без никакви последствия за Суайп Бг или предварително известие от наша страна.
XI. Отговорност
Чл. 67 Цялото съдържание, което публикувате в Платформата, е изцяло ваша отговорност.
Чл. 68 Суайп Бг няма задължение, но си запазва правото да премахне съдържание, което нарушава настоящите Общи условия или действащото законодателство.
Чл. 69 Ако Суайп Бг понесе отговорност за съдържанието, публикувано от Потребителите в Платформата, ние си запазваме правото да съдим Потребителя за пълно възстановяване на претърпените щети.
Чл. 70 Суайп Бг не насърчава, поддържа, представя или гарантира по никакъв начин точността на съдържанието или съобщения, публикувани чрез Платформата и не поддържа и/или се присъединява към изразените мнения на потребителите на съществуващите услуги и продукти чрез платформата, като те са единствените отговорни за това съдържание.
Чл. 71 Използвайки Платформата, вие се съгласявате и приемате, че може да бъдете изложени на съдържание, което може да бъде клеветническо, обидно, неточно или подвеждащо. Суайп Бг не носи отговорност по никакъв начин за това съдържание, включително, но не само за всякакъв вид произтекли щети, материални или морални, преки или косвени.
XII. Известия и жалби
Чл. 72 Можете да се свържете с нас на предоставения е-мейл адрес в секция "Контакти" на Платформата за въпроси или проблеми, свързани с услугите или продуктите, публикувани в платформата. В зависимост от техническото развитие на платформата, може да предоставим други методи за комуникация с нас (като онлайн чат, комуникация от вашия потребителски акаунт, социални мрежи и т.н.), за които ще бъдете уведомени.
Чл. 73 Получените уведомления ще бъдат обработени и разрешени от Суайп Бг в рамките на 30 (тридесет) календарни дни от получаването им.
Чл.74 Имейл адрес, на който всеки може да подаде сигнал за всяко нарушение на авторски права, е [email protected]
XII. Промени в този документ
Чл. 75 Суайп Бг си запазва правото да прави промени на настоящите Общи условия, като ще ви уведомим по избран от нас начин(изскачащи прозорци, push известия, имейл и др.). Препоръчваме ви при достъп ди тази страница винаги да се запознавате с най -новата версия.
XIV. Дейност в границите на България
Чл. 76 Продуктите, продавани на сайта, се доставят изключително на територията на Република България.